Poszukiwanie pracowników może być zajęciem bardzo żmudnym. Wszak wiemy, jakiego doświadczenia i kompetencji oczekujemy od kandydata, znamy swoje możliwości i choć kusimy odpowiednimi do stanowiska warunkami, nie spływają do nas satysfakcjonujące CV, a rozmowy rekrutacyjne nie idą po naszej myśli. Warto się wtedy zastanowić, czy nie skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, która profesjonalnie zajmuje się pozyskiwaniem pracowników.

Pracownik na wagę etatu

Najlepsza agencja rekrutacyjna korzysta z ogromnych doświadczeń swoich pracowników, którzy potrafią znaleźć odpowiednich pracowników na stanowiska kluczowe lub bardzo specjalistyczne. Najczęściej właśnie w takich przypadkach firmy korzystają z pomocy fachowców. Problemem może być oczywiście wszystko – od skłonności do relokacji aż do wynagrodzenia i innych warunków pracy. Szczególnie trudno sprowadzić fachowca poza wielką aglomerację miejską, dlatego należy pamiętać, że agencja wykorzystuje zupełnie inne mechanizmy i inne źródła informacji niż tradycyjne. Poza tym zaangażowanie agencji w proces rekrutacji zwalnia nas z konieczności przeprowadzania też go bardzo żmudnego procesu, a to już oszczędności na poziomie budżetu, czasu i oczywiście zaangażowania pracowników.

Współpraca z profesjonalną agencją rekrutacyjną może przynieść bardzo wymierne efekty. Przede wszystkim korzystamy z wiedzy doświadczeń specjalistów, ale których nasza oferta nie jest pierwszym mierzeniem się z rynkiem pracy. Znajomość rynku i posiadane informacje o konkurencji to największe zalety sanitarnych rekruterów. Dzięki temu są oni w stanie dotrzeć do tych kandydatów, którzy spełniają nasze wymagania. Co ważne są w stanie dotrzeć nawet wtedy, kiedy ten pracownik nawet nie wie, że szuka pracy, czyli na nasze ogłoszenie w Internecie czy prasie nawet by nie odpowiedział.

Interesująca współpraca

Bardzo ważną zaletą współpracy z agencją jest swoista gwarancja na wypadek wyboru niewłaściwego kandydata lub też innych zdarzeń losowych, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Gwarancja pozwala zatem kontynuować proces rekrutacji bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Agencja reklamowa korzysta z wieloletnich doświadczeń i szeregu pracowników, którzy specjalizują się w określonych działaniach. Warto zawrócić uwagę na takie firmy, które podchodzą do każdego zlecenie indywidualnie, dostosowują warunki współpracy do potrzeb i możliwości klienta. Dlatego tak ważne są pierwsze ustalenia i określenie oczekiwań. Dobra współpraca to przede wszystkim rozmowa o postępach w procesie rekrutacji, napotkanych trudnościach czy też pomysłach na idealnego kandydata.