W czasach, kiedy coraz więcej mówi się o rynku pracownika, rekruterzy stają przed trudnym zadaniem. Wraz z wejściem na rynek osób z pokolenia „Z”, kandadaci na pracowników stają się coraz bardziej wybredni, za to znacznie mniej lojalni. Jak w takich okolicznościach dotrzeć do godnych zaufania kandydatów, którzy wkrótce staną się naszymi współpracownikami?

Platforma dla zawodowców – LinkedIN

Osoby, które mają założone profile na portalu LinkedIN zazwyczaj dbają o to, aby ich konta były aktualne i atrakcyjne. Mają bowiem świadomość, że serwis zrzesza zawodowców, a informacje na temat pracowników mogą szybko przenikać do sieci. Lepiej więc nie mijać się z prawdą, gdy uzupełniamy rubryki dotyczące wykształcenia, zatrudnienia czy doświadczenia zawodowego – wbrew pozorom, nawet poruszając się w rzeczywistości internetowej można część z tych informacji szybko zweryfikować. Nie mówiąc już o tym, że wszelkie kłamstwa dot. na przykład znajomości języka obcego wyjdą na rozmowie kwalifikacyjnej.

Grupy zamknięte na Facebooku

Facebook jest siedliskiem różnego rodzaju treści – reklamowych, rozrywkowych i zawodowych. Szczególnie na grupach zamkniętych mamy możliwość zamieszczenia ogłoszenia dotyczącego pracy. Zaletą facebookowych grup jest szybkie i łatwe dotarcie do reprezentantów danego zawodu, które mogą być zainteresowane zmianą pracy lub aktualnie poszukują zatrudnienia. Zamieszczając ogłoszenie o pracę, warto zastosować się do regulaminu danej grupy. Zazwyczaj administratorzy wymagają, aby podać w niej formę zatrudnienia, dane kontaktowe, a także widełki cenowe dotyczące wynagrodzenia. Aby zachęcić do rozesłania wici na temat poszukiwania pracownika, niektóre firmy stosują benefity polegające na wypłaceniu wynagrodzenia za przekazanie informacji osobie, która następnie zostanie zatrudniona w firmie.

Portale ogłoszeniowe

Współcześnie pracy najczęściej poszukuje się za pośrednictwem portali ogłoszeniowych, takich jak na przykład OLX, Gumtree. To dobre miejsca, w których zupełnie bezpłatnie można dodać ogłoszenie o pracę lub ofertę płatnej współpracy przy konkretnym projekcie. W sieci istnieją również takie portale jak pracuj.pl czy portale branżowe, na których regularnie pojawiają się oferty pracy dla różnych województw (rekrutacja pracowników Kraków,
rekrutacja pracowników Katowice, rekrutacja pracowników Warszawa
). Tu zazwyczaj wymaga się od ogłoszeniodawców uiszczenia konkretnej opłaty.

Więcej informacji na temat efektywnych sposobów rekrutacji pracowników oraz zarządzania sprzedażą można znaleźć na stronie http://blueidea.pl