Samorząd Augustowa zachęcał wszystkich mieszkańców miasta do pomocy w opracowaniu Strategii Promocji Marki Augustowa w latach 2017-2020. Opinie i propozycję mogły składać osoby w każdym wieku, którym zależy na przyszłości Augustowa. Informacje od mieszkańców zbierano do końca lutego.

Mieszkańcy Augustowa mogli zaangażować się w działania na dwa sposoby. Pierwszym z nich było wypełnienie ankiety online, dostępnej do 28 lutego 2017 roku. Drugim sposobem było natomiast przyjście na warsztaty otwarte, które odbywały się 23 lutego w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Augustowie. W ich czasie dyskutowano o słabych i mocnych stronach miasta, a także o sposobie wykorzystania atutów Augustowa w komunikacji i tworzeniu grupy docelowej dla promocji. Warsztaty były prowadzone przez socjologa, animatora społecznego oraz koordynatora eksperta w Centrum Edukacji Obywatelskiej, Michała Tragarza.

Wszystkie wnioski z ankiet oraz dyskusji posłużą do określenia celów i kierunków działań promocyjnych miasta. Pomysły, sugestie i opinie mieszkańców pomogą promować miasto przez kolejne 4 lata. Mieszkańcy mogli również wypowiedzieć się, co sądzą o kampanii promocyjnej Augustowa w latach 2010-2015 oraz o wprowadzonym w 2016 roku Systemie Identyfikacji Wizualnej Miasta Augustowa. Dzięki ich zaangażowaniu miasto wprowadzi zmiany w strategii reklamowej, by jeszcze skuteczniej zachęcać turystów do odwiedzin oraz przedsiębiorców do zakładania firm w mieście i na terenie powiatu augustowskiego.